We're here on this special day, Our hearts are full of pleasure, A day that brings the hope,,,,,

We're gathered here to appropriate.. make a moment you'll always treasure,
We ask Allah to make our life become happier







Assalamualaikum,
sebelum bibir mengatur bicara, sebelum anggota menggorak langkah.. didedikasikan sembah salam kepada semua pembaca tidak kita dimana jua anda berada..

sembah salam bersulamkan bunga,
salam dihulur salam sejahtera,
indah kata bersopan kata,
budaya bangsa budaya Malaysia.

Monday, November 8, 2010

man jadda wa jadda

sesungguh untuk memanifestasikan suatu kejayaan,, kita bukan sahaja memerlukan usaha yg mantap malahan penerokaan terhadap elemen-elemen baharu dalam dan luar diri kita,,
sebagai contoh,, bagi mendapatkan keputusan SPM yang cemerlang, kejayaan itu tidak dapat dibanggakan sekiranya minda kita berkontradiksi dengan hati..
instrument rohani dan jasmani saling memerlukan dan saling melengkapi aantara satu sama lain. saya ingin kongsikan bersama cerita mengeai seorang kawan yang amat saya sanjungi,,
her name is Ira Hazirah BT Hj Rosti..
seorang yang lemah lembut, sopan santun, dan cinta akan agaternyata rohani dan mindanya seimbang apabila dinobatkan pelajar terbaik pmr 08 di sekolah saya,
kejayaan beliau melanjutkan kaki ke MRSM TUN GHAFFAR BABA (mrsm jasin) adalah sesuatu yaang amat dibanggakan..bukan mudah seorang pelajar sekolah biasa untuk msuk ke kolej itu.. saya pon dapat masuk MRSM GEMENCHEH( MRSM ULUL ALBAB GMC) sahaja..
keimanan beliau amat tebal hingga membuka hati saya untuk mendalami islam,,namun langit x selalu cerah,,perginya beliau meninggalkan SIS menggelapkan suasana di puncak bukit Isakandar itu,, kerana selama ini beliaulah mentor saya..


p/s: ira, kaulah teman kaulah sahabat,, kita kawan smpai bila2,,,sorry tulis pasal kau kt sini without ur permission,,by the way,,GOOD LUCK SPM 2010..ak tau ko mest Str8 A's+ lah!! huhu aminnnn

No comments:

Post a Comment