We're here on this special day, Our hearts are full of pleasure, A day that brings the hope,,,,,

We're gathered here to appropriate.. make a moment you'll always treasure,
We ask Allah to make our life become happier







Assalamualaikum,
sebelum bibir mengatur bicara, sebelum anggota menggorak langkah.. didedikasikan sembah salam kepada semua pembaca tidak kita dimana jua anda berada..

sembah salam bersulamkan bunga,
salam dihulur salam sejahtera,
indah kata bersopan kata,
budaya bangsa budaya Malaysia.

Saturday, November 13, 2010


tatkala rasa ini menggusar dihati,, bagaikan ombak lesu yang menghempas pantai..
kegusaran yang melanda ddiselubungi rasa rindu yang tak mengerti dimana arah puncanya.
benar kata sang pujangga :

    bila jauh terasa rindu,
   bila hampir benci di kalbu.

namun tak akan ku biarkan rindu ini terus meracuni hatiku,
takkan kubiarkan rindu ini terus membelenggu,
 ingin skali kusingkinkan,
tetap jua kau hadir.

pasir- pasir rasa kian mengasar,
bertukar menjadi batu,

itulah perasaan aku bila melihat gambar rakan2 di MRSM GEMENCHEH, ak tak mengerti kenapa terasa amat ridu suasana di sana sedangkan aku lebih lama di ISKANDAR SHAH.. banyak yang ak belajar dari sana namun SIS jua dalam hati ini.
kepada semua rakan yang mengenali diri hamba, ucapan salam usaha saya sulamkan, ucapan maju jaya saya ukirkan, salam semoga berjaya saya potertkan.
tidak kira di mana anda berada,mrsm gemencheh atau Iskandar shah, kamu semua cermin diri saya. membentuk rasa kasih, melakar rasa cinta, mengukir senyuman gembira, memahat kenangan  bermakna.

kata2 pujangga futuristik:

  kawan adalah lawan tapi kawan membentuk insan!!!!

No comments:

Post a Comment